Waterlelies in rond kader van Claude Monet

De tuinen in Giverny hebben Claude Monet geïnspireerd tot vele schilderijen van de waterlelies en de Japanse brug. Voor hem waren de tuinen zowel een passie als een tweede artistiek medium. Zijn Aziatische tuin maakte geen deel uit van het oorspronkelijke landgoed; het was gelegen op een aangrenzend terrein met een kleine beek, die hij in 1893 kocht en uitbreidde tot een vijver voor een watertuin. Hij transformeerde de plek in een geïnspireerde visie van koel groen en kalm, reflecterend water, versterkt door exotische planten zoals bamboe, ginkgo en Japanse fruitbomen en een Japanse voetgangersbrug. Het was echter pas in 1899 dat hij een reeks weergaven van de site begon, waarvan dit er een is. Als een zorgvuldige vakman die zijn doeken meerdere keren heeft bewerkt, was Monet toegewijd om zoveel mogelijk rechtstreeks vanuit de natuur te schilderen en zolang hij de juiste omstandigheden had; dus kon hij op acht of meer doeken per dag werken, en zo weinig als een uur of minder aan elk daarvan besteden. In dit geval zette hij zijn ezel aan de rand van de waterlelievijver en werkte hij aan verschillende schilderijen van het onderwerp als onderdeel van een enkel proces.
€ 33,00
Textiel
Pasvorm
Kleur
Grootte
Aantal

De tuinen in Giverny hebben Claude Monet geïnspireerd tot vele schilderijen van de waterlelies en de Japanse brug. Voor hem waren de tuinen zowel een passie als een tweede artistiek medium. Zijn Aziatische tuin maakte geen deel uit van het oorspronkelijke landgoed; het was gelegen op een aangrenzend terrein met een kleine beek, die hij in 1893 kocht en uitbreidde tot een vijver voor een watertuin. Hij transformeerde de plek in een geïnspireerde visie van koel groen en kalm, reflecterend water, versterkt door exotische planten zoals bamboe, ginkgo en Japanse fruitbomen en een Japanse voetgangersbrug. Het was echter pas in 1899 dat hij een reeks weergaven van de site begon, waarvan dit er een is. Als een zorgvuldige vakman die zijn doeken meerdere keren heeft bewerkt, was Monet toegewijd om zoveel mogelijk rechtstreeks vanuit de natuur te schilderen en zolang hij de juiste omstandigheden had; dus kon hij op acht of meer doeken per dag werken, en zo weinig als een uur of minder aan elk daarvan besteden. In dit geval zette hij zijn ezel aan de rand van de waterlelievijver en werkte hij aan verschillende schilderijen van het onderwerp als onderdeel van een enkel proces.

De bedrukking wordt erin geperst waardoor de opdruk in de textiel komt. Wij gebruiken uitsluitend hoogwaardig kleding in heren en dames pasvormen. Onze prints worden met watervaste oeko-tex gecerficeerde inkten geprint. We printen alles zelf in onze studio in Nederland per stuk. Wil je komen kijken? Maak een afspraak om het maken van het Waterlelies in rond kader van Claude Monet shirt te zien!
PS0000734-D-HOO-KOBALT-S

Specifieke referenties

ean13
7444708661621